با موارد مورد اختلاف در جلسه خواستگاری چه کنیم ؟


عضو شويد



:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



**** پسری که تو را دوست داشته باشد عریانت نمیکند بانو! لباس عروس بر تنت میکند.... *** رسول اکرم صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏ آله : عِفُّوا تَعِفُّ نِساؤُکُمْ؛ پاکدامن باشید تا زنانتان پاکدامن باشند. امیرالمومنین علی علیه السلام : کسی که دائما فکرش درگناهان دور میزند عاقبت مرتکب گناه می شود. *** سلام نظرات خصوصی قابل انتشار نیست . پس اگه می خواید طبق قوانین ، نظرتون منتشر بشه ، خصوصی پیام ندید . به سهم خودم سعی دارم در این وبلاگ مطالبی برای آگاه سازی دختران و پسران وطنم قرار دهم . مطالبی که اکثرا دغدغه دختران و پسران است . مطالبی در مورد مسائل جنسی و رفتاری . مطالبی که هر دختر و پسر تا قبل از ازدواج باید بدانند . در این وبلاگ به سوالاتی جواب داده خواهد شد که معمولا دختران و پسران روی پرسیدن آن را از دیگران ندارند . شاید مسائلی که در این وبلاگ مطرح می شود برای شما خیلی ساده و پیش پا افتاده باشند ولی همین مسائل پیش پا افتاده از نظر شما ، برای خیلی های دیگر ناشناخته هستند . این وبلاگ در سایت سازماندهی به ثبت رسیده است . استفاده از مطالب وبلاگ پسران و دختران خانواده برتر به هر نحو ممکن مجاز می باشد .

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دختران و پسران خانواده برتر و آدرس sedaye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 41
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاين : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاين


آمار بازديد

:: بازديد امروز : 33
:: بارديد ديروز : 17
:: بازديد هفته : 53
:: بازديد ماه : 50
:: بازديد سال : 504
:: بازديد کلي : 43177

RSS

Powered By
loxblog.Com

دختران و پسران زیر 18 سال

با موارد مورد اختلاف در جلسه خواستگاری چه کنیم ؟
شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 12:22 | بازديد : 771 | نوشته ‌شده به دست هیراب | ( نظرات )

از آن جایی که رسم نیست شما در جلسه خواستگاری زیاد حرف بزنید پس بهتر است کسانی را که به همین خاطر به همراه آورده اید کنترل جلسه را دست بگیرند . 

شما باید قبل از آمدن ، حرف هایتان را با همراهان یکی کنید . مخصوصا با کسی که قرار است از جانب شما صحبت کند . در مورد تمامی مسائلی که ممکن است مطرح شود گفتگو کنید از زمان عقد عروسی گرفته تا مهریه !

سعی کنید در مواردی که بین بزرگترها اختلاف پیش می آید طرف خانواده ی خودتان را بگیرید مگر این که بتوانید با دلیل و مدرک در مورد اختلاف پیش آمده تصمیم جدیدی بگیرید . هر چند خیلی سخت است ولی این به صلاح شماست .

مثلا شما با خانواده ی خودتان قرار گذاشته اید که تعداد سکه از 114 تا بیشتر نباشد . اگر خانواده دختر تعداد بیشتری درخواست کردند و همراهان شما هم بر سر همان 114 اصرار داشتند ، پیش می آید که خانواده عروس می گویند نظر خود داماد چیست ؟!

این جاست که شما در بد مخمصه ای گیر می کنید . اگر حرف خانواده ی دختر را بپذیرید در واقع به همراهان خودتان بی احترامی کرده اید . اگر روی همان 114 سکه اصرار کنید ممکن است جلسه ی خواستگاری به هم بخورد یا بگویند داماد از خودش اختیاری ندارد و گوش به فرمان پدر و مادرش است .
یک نکته را یادآور شوم که ممکن است خانواده دختر از قبل برای چنین لحظه ای برنامه ریزی کرده باشند . چه طور ؟

خیلی ساده است ممکن است قبل از خواستگاری با ترفند های مختلف کاری کنند که پسر در چنین لحظه ای یک تصمیم احساسی به نفع آن ها بگیرد  . مثلا کاری کنند که پسر از لحاظ احساسی به دختر متمایل شود . یا وعده و وعیدهای دیگری به او بدهند . پس مواظب باشید در چنین دام هایی گرفتار نشوید .

در چنین مواردی بهتر است شما بدون این که خود را ببازید بگویید قبل از آمدن ما روی حداکثر 114 سکه توافق کرده بودیم . پیشنهاد می کنم در مورد بقیه ی مسائل هم بحث کنیم . ببینیم در مورد بقیه ی مسائل تا چه حد به هم نزدیکیم .

این حرف شما باعث می شود که اگر خانواده دختر اگر از شما خوششان آماده باشد در مورد بقیه ی مسائل با احتیاط برخورد کنند . اگر هم نظرشان در مورد شما مثبت نباشد یا به بحث در مورد سکه اصرار می کنند و یا در مورد بقیه ی مسائل هم به شما سخت می گیرند .

اگر اصرار داشتند که اول تکلیف تعداد سکه ها مشخص شود پیشنهاد می کنم بگویید نیاز به فکر کردن و مشورت بیشتر با خانواده ام دارم . طبیعتا جلسه ی خواستگاری پایان می یابد .

اگر بعد از مشورت و فکر کردن با پیشنهاد خانواده عروس کنار آمدید می توانید مجددا در مورد بقیه ی مسائل مجددا با خانواده دختر بحث کنید .




|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: